יפה בן דוד:" פיילוט שילוב ילדי החינוך המיוחד בגנים בצפון נעשה ללא הכשרה"
הוקם מטה מאבק. כרמית הובר: "עברתי אפלייה וכל קושי אפשרי, הילדים שלנו אבודים"
הסתדרות המורים יחד עם הנהגת הורים ארצית יצאה הבוקר במאבק להקפיא את הרפורמה בחינוך המיוחד שעוסקת בשילוב צרכים מיוחדים בתוך גני הילדים בהיעדר תקצוב , הכשרה ותמיכה. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הבוקר אצל ליאת רון: "גננות נדרשות למלא 148 שאלות ללא הכשרה בתחום החינוך המיוחד, וללא שיקול דעת בין רמות התפקוד של ילדי החינוך המיוחד. את הילדים מנפים לפי רמות זה לא עובד. צוות מקצועי מגיע לגנים רק שעה שעתיים בשבוע. השילוב צריך ליעשות נכון וכרגע הוא גורם נזק לכולם. קשה למשרד החינוך להודות בטעויות, אין הפקת לקחים ואין הסקת מסקנות.
כרמית הובר אמו של בארי שמתחנך בגן משולב בנהריה: הכוונה הייתה מבורכת, היישום לוקה בחסר. משנת 2009 יכלו להתארגן על בחירה של שילוב ילדים ואנחנו לא חשופים על איפיון הילד יותר. הילד שלי נמצא בגן שהוחלפו שלוש גננות מתחילת השנה ואין לה שום הסכמה בחינוך מיוחד. המורים והגננות חייבים לקבל הכשרות כל השנה לקראת כיתה א'. אני עברתי אפלייה וכל קושי של בירוקרטיה הילדים שלנו אבודים. הסייעות של 8 שעות שילוב, איזה סייעת תגיע לגן כזה, הן באות לשכר מינימום. אנחנו חייבים צוות מוכשר שיתנו כלים.
תמונת מצב עגומה עוד הרבה לפני הרפורמה הורים שבחרו לשלב את ילדיהם בחינוך מיוחד ניתקלו בחסמים וכעת המצב גרוע. רמת ההדרכה ושיתוף פעולה בין הגורמים המטפלים המחנכים להורים ורמה של אפלייה
27/01/2020
בארי הובר צילום: כרמית הובר