חד וחלק
facebook gplus twitter whatsupp קוד הטמע באתר אחר
880

מצב התחבורה בישראל: "רשלנות של עשור"

שרת התחבורה מרב מיכאלי על הרפורמה בתחבורה שעוררה ביקורת בקרב תושבי הפריפריה: " הביקורת חלקה פוליטית ומוטה" • וגם על תנועת הרכבות של קו החוף שהופסקה: "האצנו את עבודות החשמול בקרוב נסיים את הפרויקט"


רפורמת "דרך שווה" בתחבורה הציבורית, נכנסה לתוקפה ביום שני האחרון. משרד התחבורה הצהיר אומנם שהרפורמה החדשה מנעה עליית מחירים בתחבורה הציבורית  בשיעור של 8 אחוזים, עם זאת, מבדיקה שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עולה כי בעקבות התוכנית, חלה התייקרות במחירים לאוכלוסיית הנוסעים העיקרית בתחבורה הציבורית: ישראלים בני 30 עד 65 הרפורמה פגעה בעיקר בתושבי הפריפרייה שהתרעמו על המהלך של שרת התחבורה שמייקר את הנסיעות בצורה משמעותית. 

על רקע הנושא ביקש יוסי מזרחי לשוחח ברדיו צפון עם שרת התחבורה מרב מיכאלי,  שתהה מה קרה בשנה האחרונה, "זו רשלנות של עשור פלוס משבר של קורונה שקרה בשנה הזאת וביחד עם תנופה עצומה של עבודה מסתכם להרבה מאוד התרחשויות, השקענו השנה עבודה מטורפת הפערים שצריך להשלים בעיקר בצפון הם בלתי נסבלים ומי כמוכם יודע כמה החלק הצפוני של המדינה היה מוזנח. אני גאה שהמדיניות שלי אומרת לחזור להשקיע בנגב בגליל בגולן ובערבה". 

המשיכה והגיבה לכך שיש תקלות והפסקות עבודה ברכבת שגרמו לפקקים גדולים ברחבי הארץ, "אין ברירה הייתה הזנחה של עשור, האצנו את הפרויקט בצורה חד משמעית, ובקרוב מאוד נפרסם את מועד סיום החשמול. הנחתי את מנכ"ל הרכבת כולם עובדים על זה, השקענו הרבה כסף כדי שהרכבת תחזור לצפון בקרוב". 

על רפרומת דרך שווה שעוררה ביקורת בקרב תושבי הפריפרייה אמרה כי, "אתה אומר שטעינו כאילו עשינו משהו ועד שלא באו ואמרו את הביקורת שחלקה פוליטית ומוטה בצורה מקוממת במיוחד, כאילו לא נתנו לזה מחשבה. הרפורמה הזאת עבדו עליה חודשים ארוכים בדקנו דפוסי שסיעה בכל מקום בארץ, רואים לפי תיקופים של הרב קו אתה רואה איך אנשים נוסעים באיזו תדירות, לפי זה עיצבנו את המודל הזה, הוא הרבה יותר שיוויוני והרבה יותר ראוי, והוא משתלם הרבה יותר למי שנוסע בתחבורה הציבורית. בפריפרייה עשינו דבר שלא היה, 99 שקלים לנסיעה לחודש". 

04/08/2022

שרת התחבורה מרב מיכאלי
צילום: מרים אלסטר/פלאש90