יפעת סולנה, חברת קיבוץ חניתה: "לא נברח מחניתה הכל מתוקתק, אפילו לא עובר לי במחשבה לעזוב אבל הדור של הילדים שלי יעזוב את חניתה וכנראה לא יחזור"
"ים יאוש בהחלט. אנחנו עייפים ורצוצים. היה ים של רסיסים בקיבוץ. הילדים לא הולכים לבית הספר. אני צריכה לנסוע לעבודה כל בוקר ולהתפלל. פשוט אי אפשר לחיות ככה". כך שיתפה הבוקר יפעת סולנה, חברת קיבוץ חניתה שעל גבול הלבנון, בראיון כואב ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm. סולנה הוסיפה: "צריך לשטח את לבנון. לא יתכן שקו צפוני ספון בבתים ומת מפחד. חזרנו אחרי שנה וחצי לחניתה כדי להישאר. לא נברח מחניתה הכל מתוקתק, אפילו לא עובר לי במחשבה לעזוב אבל הדור של הילדים שלי יעזוב את חניתה וכנראה לא יחזור. אף מדינה בעולם לא היתה מסכימה שעל הגבולות שלה יהיה מצב כזה. אנחנו צריכים להפסיק להיות הומניטרים"
01/06/2026
Photo by Chaim Goldberg/Flash90