facebook gplus twitter whatsupp קוד הטמע באתר אחר
1268

תפוח רקוב - "אנחנו 10 דיירים שלא מצליחים להתמודד עם שכן שגונב"

דיירי בניין חדש נאלצים להתמודד עם שכן אחד שגונב חשמל ומים וכל פנייה אליו נתקלת באלימות מילולית ושפה נמוכה. המאזין שואל איך מתמודדים עם שכן כזה. אלון: "אולי ברגע שהוא יקבל מכתב מעו"ד הוא יבין שהוא הגזים"


 

שאלה: אני פונה אליך בשמי ובשם שכניי. אנחנו 10 דיירים, נכנסנו לפני כשנה לבניין חדש. יחסי השכנות בינינו הם מעולים אך לצערנו יש בינינו שכן שהוא "תפוח רקוב". הוא גונב חשמל ומים וכל פנייה אליו נתקלת באלימות מילולית ושפה נמוכה. אנחנו שוקלים להגיש נגדו מכתב ל'אגודה לתרבות הדיור'. אני יודע שזה צעד שאין ממנו דרך חזרה והוא עלול לגרום להידרדרות, האם יש דרך נוספת בה אנחנו יכולים לפעול?

אלון עונה:

לדעתי, אם ניסיתם את כל הדרכים האפשריות להתמודד עם המצב אך נתקלתם בחומה בצורה אתם אכן צריכים לעלות שלב, אך רגע לפני שאתם פונים ל'אגודה לתרבות הדיור' ובאמת עושים צעד ממנו אין דרך חזרה, כדאי שתנסו דרך פעולה נוספת. אני מציע שתשלחו לאותו "שכן סורר" מכתב מסודר מעורך דין, חתום על ידי כל השכנים. באמצעות אותו מכתב תבהירו לו את המצב ואת כוונתכם לפעול נגדו ולפנות ל'אגודה לתרבות הדיור' במידה והתנהגותו לא תשתנה. תסבירו שכדי שהמצב לא ימשיך להידרדר אתם מוכנים למנות נציג מטעמכם שיישב איתו לשיחה (אתם יכולים גם להציע פגישה עם מגשר), ותבהירו לו שאם לא תקבלו תגובה עד תאריך מסוים אתם תשתמשו בכל האמצעים שעומדים לרשותכם, תיקחו ייצוג משפטי ותלכו עם זה עד הסוף.  תצרפו למכתב עותק תביעה לתרבות הדיור ותודיעו לו שאם לא תקבלו ממנו תשובה מסודרת עותק התביעה יישלח לאגודה. במידה והוא יסכים להיפגש איתכם, כדי שהסיכויים שההידברות איתו תצליח, תבחרו מישהו מביניכם שעדיין לא רב איתו ומנהל איתו מערכת יחסים "סבירה". לדעתי, ברגע שהוא יקבל מכתב מעורך דין ויראה שכל השכנים חתומים עליו הוא יבין שהוא במצב לא טוב ושהוא הגיע לקצה. תנסו קודם את הדרך הזאת, אין לכם מה להפסיד.

26/12/2014